Als huisartsenpraktijk vinden wij het belangrijk dat u tevreden bent over de verstrekte zorg. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Wij stellen het op prijs als u uw ongenoegen aan ons kenbaar maakt. Dat geeft ons de mogelijkheid om samen met u een oplossing te vinden en helpt ons de kwaliteit te verbeteren.
Wat te doen met een klacht
Bespreek de klacht met uw huisarts. Uw huisarts stelt het op prijs indien hij de gelegenheid krijgt de oorzaak van uw klacht met u te bespreken. Dat kan ook als de klacht over de praktijkorganisatie, de assistente, de praktijkondersteuner of de huisarts in opleiding of de gaat. Als de huisarts niet weet dat u ontevreden bent, kan hij ook niet samen met u naar een oplossing zoeken.
Het klachtenformulier
U kunt ook gebruik maken van het klachtenformulier. Deze is aan de balie te verkrijgen of te downloaden via de website. Na het invullen, kunt u het formulier weer inleveren bij de balie. Het kan niet digitaal verstuurd worden.
Eén van onze huisartsen en onze praktijkmanager, nemen uw klacht in behandeling. We nemen telefonisch contact met u op voor het verdere verloop van de procedure. Wij streven ernaar om uw klacht uiterlijk binnen één week in behandeling te nemen.
Bent u daarna niet tevreden? Dan kunt u een schriftelijke klacht indienen bij de onafhankelijke klachtencommissie in onze regio, waarbij de huisartsenpraktijk is aangesloten. Dit is de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE).
Ook als u de klacht niet direct met onze praktijk wilt bespreken, kunt u uw klacht bij deze stichting indienen.
Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE)
Postbus 8018
5601 KA Eindhoven
Tel: 088 0229100